Indiferent dacă sunteți o afacere mică abia la început sau o companie consacrată care dorește să vă extindă prezența online, un site web profesional este cheia. Există multe modalități de a construi un site web, dar WordPress este una dintre cele mai populare opțiuni datorită versatilității și capabilităților de personalizare. Cu toate acestea, nu este cel mai ușor de utilizat sistemul de gestionare a conținutului (CMS), așa că vă vom arăta cum să construiți un site web WordPress într-un singur weekend.
Iată cum să construiți un site web WordPress în nouă pași:
1. Obțineți găzduire web și un nume de domeniu
Primul pas atunci când construiți un site web WordPress este să obțineți găzduire web. Pentru că, în timp ce WordPress este gratuit, trebuie să utilizați un serviciu de găzduire web pentru ca site-ul dvs. să fie disponibil pe web. În general, costă sub 10 USD pe lună și, obținând mai întâi găzduire web, veți economisi timp și bani, deoarece cele mai bune servicii de găzduire WordPress includ un nume de domeniu gratuit, precum și instalarea WordPress cu un singur clic pentru a face procesul de creare a unui WordPress. site-ul mult mai ușor.
Lista serverelor recomandate pentru gazduire WordPress:
Alegeți un nume de domeniu
Dacă ați ales un plan de găzduire web care include un nume de domeniu gratuit (de exemplu, domeniulmeu.ro), cum ar fi MxHost, atunci vi se va solicita să alegeți un domeniu ca parte a procesului de înregistrare a contului. Dacă nu, cumpărați un nume de domeniu direct de la unul dintre cei mai buni registratori de nume de domeniu , cum ar fi Rotld sau Google Domains, apoi conectați manual numele dvs. de domeniu la serviciul dvs. de găzduire web.
Atunci când alegeți un nume de domeniu, țineți cont de următoarele:
- Cu cât mai scurt, cu atât mai bine.
- Evitați cifrele și liniuțele.
- Încercați să rămâneți cu .com, dar există și alte opțiuni bune.
- Evitați utilizarea numelor de mărci comerciale și a materialelor protejate prin drepturi de autor.
- Asigurați-vă că domeniul este disponibil.
- Nu folosi cuvinte greu de pronunțat sau de ortografiat.
Instalați WordPress
După ce ați finalizat achiziționarea unui plan de găzduire web, cum ar fi unul de la preferatul nostru, MxHost, este timpul să instalați WordPress (cu alte cuvinte, conectați serviciul de găzduire web la WordPress). Pentru a face acest lucru, accesați tabloul de bord al utilizatorului (sau cPanel), navigați la „Site-uri web” din meniul vertical din stânga, apoi faceți clic pe „Gestionați site-uri web”. De acolo, găsiți site-ul pe care doriți să îl construiți, faceți clic pe „Gestionați” și apoi faceți clic pe „Instalați WordPress”.
Rețineți că acest proces poate dura câteva minute și pașii vor varia ușor în funcție de furnizorul de găzduire web.
2. Găsiți și instalați o temă WordPress
În lumea WordPress, o temă este un șablon de site. Acesta controlează modul în care arată site-ul dvs., precum și modul în care funcționează și de ce este capabil să iasă din cutie. Există mii din care să alegeți, așa că merită să investiți timp în avans pentru a găsi unul care se potrivește cel mai bine cu site-ul pe care doriți să îl construiți. După ce găsiți cea mai bună temă pentru dvs., cumpărați-o și apoi descărcați fișierele cu tema. În plus, puteți obține teme gratuite de la WordPress. Cu toate acestea, adesea necesită mult mai multă muncă, așa că, pe termen lung, este de obicei înțelept să investești într-o temă premium bine concepută.
Iată cum să instalezi o temă premium WordPress:
- Navigați la tabloul de bord WordPress conectându-vă la contul dvs. (domeniul dumneavoastră.com/wp-admin).
- Din panoul din stânga, selectați „aspect” și apoi „teme” din meniu.
- Faceți clic pe „adăugați nou” în partea de sus a paginii.
- Selectați „încărcați tema”.
- Faceți clic pe „Răsfoiți” și găsiți fișierul zip care conține fișierele tematice pe care le-ați descărcat la cumpărare.
- Selectați „Instalare” și apoi faceți clic pe „Activare”
3. Instalați pluginuri
După instalarea temei, în continuare, trebuie să instalați și să activați toate pluginurile necesare, care ajută la extinderea funcționalității WordPress. În plus față de pluginurile care vin cu tema dvs., există mii dintre care puteți alege, care pot face orice, de la îmbunătățirea securității site-ului până la adăugarea de chat live sau transformarea editorului de pagină într-un editor drag-and-drop. Cu toate acestea, încercați să limitați numărul de plugin-uri pe care le utilizați, deoarece prea multe vă pot încetini site-ul web sau pot cauza rupele altor plugin-uri.
De exemplu, recomandăm următoarele pluginuri pentru fiecare site web de afaceri:
- Yoast SEO: Acest plugin vă ajută să vă optimizați postările pentru motoarele de căutare.
- Google Analytics: Urmăriți traficul și activitatea site-ului dvs. Dacă sunteți blogger, acest lucru este o necesitate, deoarece majoritatea mărcilor nu vor lucra cu dvs. dacă nu aveți acest lucru instalat.
- Jetpack: Acest plugin oferă securitate, întreținere și îmbunătățiri de performanță pentru site-ul dvs. web.
- Akismet: Protejați-vă site-ul de comentariile spam la postările de pe blog.
- Elementor: utilizați un plugin de generare de pagini, cum ar fi Elementor, pentru a vă transforma editorul de pagini într-un editor drag-and-drop mai prietenos pentru începători.
Iată cum se instalează pluginuri WordPress:
- Din tabloul de bord WordPress, selectați „pluginuri” din meniul vertical din stânga.
- Faceți clic pe „adăugați nou” din meniul drop-down.
- Introduceți numele pluginului pe care doriți să îl instalați.
- Faceți clic pe „instalați acum”, apoi faceți clic pe „activați”.
4. Importați conținut demonstrativ (opțional)
Dacă ați ales o temă premium, veți dori să importați conținutul demonstrativ al temei. Fără conținutul demonstrativ, site-ul dvs. va fi mult mai dificil de construit, deoarece va avea pluginurile, stilul și capacitățile temei, dar nu va avea niciuna dintre paginile web pre-construite.
Procesul de importare a conținutului demonstrativ variază în funcție de temă. De multe ori, la instalarea temei, veți vedea o filă în meniul vertical din stânga cu numele numelui dvs. Aici este de obicei găzduit conținutul demonstrativ. Dacă nu îl găsiți acolo, consultați documentația temei despre cum să importați conținut demonstrativ, care poate fi găsit de obicei împreună cu fișierele temei dvs.
5. Configurați setările WordPress
Înainte de a începe să personalizați paginile web și să creați conținutul site-ului, trebuie să configurați setările, cum ar fi indicarea paginii dvs. de pornire și a paginii de postări de blog, precum și actualizarea numelui, sloganului și pictogramei site-ului.
Iată cum să configurați setările cele mai frecvent utilizate:
- Sigla: accesați „aspect” > „personalizare” > „identitatea site-ului > „schimbați sigla” > încărcați-vă sigla
- Titlul site-ului: accesați „aspect” > „personalizare” > „identitatea site-ului > introduceți titlul site-ului (denumit și numele companiei dvs.)
- Sloganul site-ului: accesați „aspect” > „personalizare” > „identitatea site-ului> introduceți sloganul site-ului (sau pur și simplu ștergeți sloganul WordPress implicit)
- Pictograma site: accesați „aspect” > „personalizare” > „identitatea site-ului > sub „pictograma site-ului” faceți clic pe „schimbați imaginea” > încărcați imaginea pe care doriți să o afișați ca pictogramă site-ului dvs. (alias favicon).
- Pagina de pornire: accesați „aspect” > „personalizare” > „setări pentru pagina de pornire” și selectați pagina web pe care doriți să o setați ca pagină de pornire.
- Blog: accesați „aspect” > „personalizare” > „setări pentru pagina de pornire” și sub „pagina de postări” selectați pagina pe care doriți să o setați ca blog.
- Setări permalink: accesați „setări” > „permalink-uri”, apoi alegeți structura preferată (de obicei, „nume postare”) și salvați modificările.
6. Creați pagini
Acum, este timpul să începeți să vă creați paginile web, din care sunt alcătuite site-urile web. De exemplu, site-ul web mediu de afaceri include un număr de pagini, cum ar fi pagina de pornire, servicii, prețuri, despre și contact. În WordPress, fiecare pagină care nu este o postare de blog (sau articol), este considerată o pagină.
Iată cum puteți crea și/sau personaliza pagini în WordPress:
- Din tabloul de bord WordPress, accesați „pagini” din meniul vertical din stânga.
- Pentru a crea o pagină nouă, faceți clic pe „adăugați nou”
- Pentru a personaliza o pagină existentă, accesați „toate paginile”, apoi găsiți pagina din lista de pagini și faceți clic pe „editați”.
- Dacă ați instalat un plugin pentru generatorul de pagini, selectați opțiunea din partea de sus pentru a edita cu generatorul de pagini (de exemplu, „editați cu Elementor”).
- Scrieți o copie a site-ului dvs. și personalizați-vă paginile
- Când ați terminat, faceți clic pe Publicați.
- Repetați acești pași pentru orice alte pagini pe care doriți să le creați.
7. Configurați-vă meniul
Acum că v-ați configurat paginile, creați și configurați meniul. Acesta este modul în care vizitatorii navighează prin site-ul dvs. și astfel, în funcție de tema dvs., este posibil să aveți mai multe meniuri (cum ar fi un meniu în partea de sus a site-ului și unul în subsol).
Iată cum vă configurați meniul site-ului:
- Din tabloul de bord, accesați „aspect” > „meniuri”.
- Pentru a adăuga pagini, selectați pagina din lista din stânga.
- Faceți clic lung pe pagini pentru a vă reordona meniul sau pentru a încadra paginile ca subpagini sub altele.
- Faceți clic pe Salvați modificările.
După ce v-ați configurat meniul, derulați în jos pe aceeași pagină și găsiți secțiunea numită „setări meniu”. Sub „afișare locație” bifați caseta de lângă „principal”. Aceasta va seta meniul ca meniu principal al site-ului dvs., care va fi afișat în antet.
8. Scrieți primul post de blog (opțional)
Pe lângă paginile web, multe companii optează și pentru a adăuga postări pe blog pentru a ajuta la îmbunătățirea probabilității de a fi găsite în motoarele de căutare, cum ar fi Google. Pentru a scrie o postare pe blog, accesați „postări” din meniul vertical din stânga și faceți clic pe „adăugați nou”. De acolo, puteți edita articolul de blog așa cum ați face o pagină web. O diferență este că, spre deosebire de o pagină, puteți scrie o postare pe blog și apoi o puteți programa pentru a o publica la o dată ulterioară.
Iată cum să creezi o postare de blog în WordPress:
- Selectați „postări” din panoul din stânga al tabloului de bord și faceți clic pe „adăugați nou”.
- Introdu numele postării.
- Alege categoria în care vrei să o încadrezi.
- Scrieți conținutul dvs.
- Când ați terminat, faceți clic pe Publicați.
Rețineți că, dacă nu vedeți postările dvs. de blog afișate pe site-ul dvs., ar putea fi necesar să verificați dacă ați desemnat pagina de blog în WordPress. Pentru a face acest lucru, accesați „aspect” > „personalizare” > „setări pentru pagina de pornire”. De acolo, găsiți „pagina de postări” și selectați pagina pe care doriți să o setați ca blog.
9. Comercializați site-ul dvs
Nu în ultimul rând, ar trebui să plănuiți să vă comercializați site-ul. Motivul este că site-urile web nu sunt neapărat un lucru de tip „construiește-l și vor veni”. În schimb, companiile care sunt găsite online sunt cele care au investit într-o varietate de strategii de marketing pe site-ul web pentru a-și ajuta site-ul să câștige vizibilitate online, ceea ce va ajuta să atragă vizitatorii pe site-ul dvs.
Iată câteva dintre cele mai eficiente modalități de a vă promova site-ul:
- Trimiteți adresa URL la Google Search Console pentru a o ajuta să se clasifice mai rapid.
- Creați conturi de social media pentru site-ul dvs. și includeți linkuri în postările dvs. (de exemplu, o pagină de afaceri Facebook, un cont de Instagram sau un cont de afaceri Pinterest).
- Trimiteți site-ul dvs. în directoare online relevante (de exemplu, Pagini aurii, Tripadvisor, Yelp).
- Creați un cont Compania mea pe Google pentru a fi găsit în căutarea locală.
- Adăugați-vă afacerea la Camera de Comert.
- Adăugați adresa URL a site-ului dvs. la semnătura de e-mail, la cărțile de vizită sau la orice alte materiale de marketing pe care le puteți utiliza.
Cea mai bună modalitate de a comercializa un site web este să utilizați o varietate de aceste strategii, oferind site-ului dvs. expunere maximă și cele mai bune șanse de a fi găsit online.
Beneficii WordPress
WordPress este cea mai populară platformă de blogging, cu peste 43% din internet folosind-o. Este popular dintr-un motiv. Este folosit pentru a construi site-uri web, bloguri, portaluri complexe, site-uri web de afaceri, precum și aplicații, toate cu flexibilitate masivă și opțiuni de personalizare. Software-ul WordPress.org este gratuit și open-source, ceea ce îl face visul unui programator. WordPress este, de asemenea, susținut de o comunitate mare de dezvoltatori și utilizatori care creează mereu noi pluginuri, widget-uri, teme și alte bunătăți pentru a adăuga valoare experienței.
Întrebări frecvente
Poate un începător să construiască un site WordPress?
Da, în timp ce WordPress este adesea folosit de dezvoltatori pentru a construi site-uri web foarte complexe, începătorii pot folosi și WordPress. Nu este cel mai prietenos CMS pentru începători, dar cu puțin timp, oricine poate învăța cum să-l folosească. Și pentru că este un CMS atât de popular, există o mulțime de informații disponibile online gratuit pentru a vă ajuta să învățați cum să construiți un site web WordPress.
Pot construi un site WordPress gratuit?
Este posibil să construiți un site WordPress gratuit, deși dacă doriți să utilizați propriul nume de domeniu, spre deosebire de un subdomeniu (de exemplu, siteulmeu.wordpress.com), trebuie să plătiți pentru găzduire. Desigur, găzduirea este accesibilă la aproximativ 3 până la 10 USD pe lună, așa că este un preț mic de plătit pentru a părea profesionist și credibil.
Cât costă crearea unui site web în WordPress?
Costul pentru construirea unui site web WordPress poate varia foarte mult în funcție de o serie de factori, cum ar fi dacă îl construiți singur sau angajați un designer web, nevoile dvs. de găzduire, precum și costul temei și al pluginurilor. Pentru o perspectivă, o afacere mică obișnuită care dorește să investească timp pentru a învăța cum să folosească WordPress își poate construi propriul site pentru doar 100 USD sau cam asa ceva, cu doar o temă premium (de obicei, între 50 USD și 80 USD) și un plan de găzduire web (în jur de 80 USD anual).
Adauga review